2 Lakaran 1 Hati

(الدنيا سجن المؤمن و جنة الكافر) “ Dunia ialah penjara bagi orang mukmin dan syurga bagi orang kafir.”

salam
....Pada jalan berliku, moga Allah luruskan langkahmu.......
....tika langit dunia runtuh,moga Allah teguhkan akidahmu..
....Tika datang kesusahan,moga Allah kuatkan hatimu.......
1:39 PG

SOBAH PUNYER CERITA....

Dicatat oleh fazafillah

( sobah )
"Banyak cerita dengan sobah nie...sobah nie orang arab jordan yang panggil,tapi kalo budak mesia kata pemanas yang menggunakan gas..bile sejuk bukak sobah nie...nak jadi cerita pertama kali bukak sobah..terasa pelik kenapalah sobah nie kuat sangat bau gas nyer...biar jelah mungkin memang kot bau gas nyer..lama kelamaan,tetiba masa study,sobah nie boleh terbakar..pucat lesi muke nie...ahli bait semua jadi kalut semacam...takut gas nie meletup...rasa macam boleh hidup ke lagi nie tengok gas terbakar,dengan Kuasa Allah ana pun padamkan api dengan kain tuala yang kecil je..alhamdulilah dapat padam,kalo ikutkan memang susah nak padam sebab bilik tetutup, gas pulak baunyer kuat..dengan Kuasa Allah sekali pukul je dah terpadam..Alhamdullilah mengucap panjang je bile tgok api besar..bukan calang-calang api..tapi api yang kuar dari kepala gas,cuba bayangkan ...Bersyukur sangat kami tak de apa2 yang terjadi..selidik punye selidik kpl gas tak ubuh getah...emmm,patut bau gas kuat sangat sampai boleh terbakar..kecoh jugak dibuatnyer sobah terbakar...kenangan kalut malut ahli2 bait pukul 4pagi masa nak padamkan api......:)...

0 ulasan:

Catat Ulasan