2 Lakaran 1 Hati

(الدنيا سجن المؤمن و جنة الكافر) “ Dunia ialah penjara bagi orang mukmin dan syurga bagi orang kafir.”

salam
....Pada jalan berliku, moga Allah luruskan langkahmu.......
....tika langit dunia runtuh,moga Allah teguhkan akidahmu..
....Tika datang kesusahan,moga Allah kuatkan hatimu.......
11:42 PTG

Minggu Imtihan semakin memuncak

Dicatat oleh fazafillah



Berusaha selagi boleh.orang yang berjaya dengan kesungguhan dan usaha yang dilakukan..itulah yang tersemat di dalam diriku ini..sudah masuk minggu yang ke 2 imtihan awal bermula..

Selepas study rehatkan minda dengan melihat curi-curi pandang blog,rasa sudah lama tak updatekan blog nie, kesuntukan masa untuk membaca kitab2 yang melonggarkan hubunganku dengan blog dua lakaran 1 hati,walaupun masih awal blog yang kulakarkan bersama faza...imtihan kali nie membawa satu pengajaran pada diriku..

Kali ini sudah tersemat dalam hati, Bila mengulangkaji bacalah dari muqaddimah kitab, janganlah ambil sambil lewa sahaja dengan muqaddimah kitab, 1 madah yang tak dijangka soalannyer rasa terkilan sebab tak dapat nak sempurnakan jawapan walaupun soalannyer senang dan tak susah mana..inilah salah satu onak duri dalam pembelajaran bagiku..

3 baki madah lagi yang belum masuk ke dalam perang jihad.." Ya Allah permudahkanlah urusanku ini, Ya ALlah lapangkanlah dadaku ini, cekalkan dan tabahkanlah hatiku dalam menempuh segala mehnah yang datang "...

0 ulasan:

Catat Ulasan